Cuma, Şubat 16, 2007

derdiyoklar ikilisi (A Turkish band for Turk weddings in Germany in 80s.)

ne yorum yapacağımı şaşırdım, ya yaptıkları müziğin ve sahne şovunun zamanının çok öncesinde olmasını ve Türk müziğini nasıl güzel harmanladıklarını övücem, ya da bu düğünlerde bu müziğe maruz kalmış şimdilerde 2.kuşak Almanya gençliği diye anılan kuşağı anladığımı, ortada kalmışlık hisslerini paylaştığımı bildiricem. ama gerçekten sahnede bir nev-i modern dans hareketleri ile yapılan müziğin davulun ritmik sesleri ve aynı anda söylenen sözleri ile oluşan şovu orada olup yaşamak lazımmış (ama daha olgun bir yaşta, mesela 30-35).

5 yorum:

frrmack dedi ki...

OHA.

Bu ne yaa? Sabahin sacma sapan bi saatinde dumurdan dumura girdim.

Valla ben de ne diycegimi sasirdim yahu. Cok komik bisey bu, absurd, surrealist bisey.

Bi defa muzik mukemmel. Inanilmaz guzel. Ikisi de inanilmaz heriflerin.

Valla sova gelince, adamlar transa gecmis yahu. Al bunu Inonu Stadyum'unda platform sahneye koy, butun stadyum dolu bi konser olsun, oyle bi ortamin olayi bu, ucuk bisey. Ama dugun ne yahu? Ya cok tuhaf bisey. Valla bi yandan kahkahalarla guluyorum, bi yandan dumur haldeyim, bi yandan nasi bi tepki verecegimi hala anlayabilmis diilim yani. Ortalikta cocuklar. Adam aleti kafasinin arkasina koymus ayaklarini titreterek caliyo, kucuk bi kiz elinde istek kagidiyla geliyo adama uzatiyo, adam ucmus halde bulutlarda bi yerde, kiz korkuyo geri donuyo. Hehaha. Yahu klavye solosunu burnunu surte surte caldi yahu! :)

Sarki boyunca aleti parcalayacakmis gibi gerilimi verip verip yapmamasi da superdi hehe. Valla sirtinda ya da yerde ayagiyla calarken ya da davul solosu sirasinda aleti yere birakip titreye titreye yamuk yumuk yerlere yatmasi sirasinda filan deli gibi koptum : )

Boyle bi yandan mukemmel bisey, bi yandan o dugun ortaminda sacmasapan kaciyo, allah allah yahu.

Baterist de cok iyiydi yalniz, adamlar asmis ya. Allah allah. allah allah.

Kalktim biraz arastirdim (kafayi yedim cunku, dunyam sasti). Manyak arkadasimiz Derdiyok Ali , davuldaki de Ihsan Guvercin isimli beyfendilermis. 80'lerde Almanya'da bi bunlar bi de Akbaba Ikilisi varmis efendim meshur Turk dugun grubu olarak. Bu Akbabalar o kadar ucuk diil, dugunlerde daha normal bi piyanist santor - gitar - davul formatindalar. Ooo Hilmi abiler de burdaymis, hadi hoppa, oyna Hilmi abi, gel ortaya" modunda diiller, bayaa daha damar, daha boyle gurbet ortaminin ezikligini samimi bi sekilde veren bi versiyon (ve enterasan sololar var, flut filan gibi) ama bu derdiyoklar gibi kafayi yememisler yani.

Bu derdiyok ali de damarin dibine vurmus bi amcamiz, youtube'da ac bak bikac videosu daha var, sazi da elektro gitari da super damar caliyo. Damar'dan daha uygun bi sifat bulamadigim icin surekli tekrarliyorum.

Valla bunlarin kasetini mp3'unu filan bulsam deli gibi indiricem ama nerde, tabii.

Yani bi persembe sabahi hic alakam yokken bikac saatimi 80lerin Turk dugun gruplarina verdim ya, cok ilginc. Ama tesekkur ederim gizemcim, her gun boyle saskin saskin anlar yasayip bi suru sey ogrenmiyo insan. Cok guzel muzik kesfetmek hep muhtesem bi olay.

frrmack dedi ki...

Malatyali bunlar, kendilerini de disco-folk olarak tanimliyolar :)

Biraz Baris Manco'nun progressive rock'tan, Pink Floyd'dan filan esinlenip Turk muzigine yaptiklarini andiriyo, ama daha bi malatya, guneydogu anadolu odakli.

Cok iyi ya.

myst dedi ki...

bende araştırdım da mesela youtube'da yorumlar genelde şu şekilde:

"1984te derdiyokların yaptıklarını 2007 de kimse yapamıyor..Helal olsun derdiyoklara çok ileri şeyler yapmışlar... "
"tek kelimeyle mükemmel !"
"gencligimden utanıyorum
biz bunları bu kadar imkan
içerisinde yapamazken
adamlar 84 de neler yapmış
sadece alkışlıyorum
işte müzik bu ruh bu !!! "

bi de şu var : "bu yorumlarda bu video ile dalga geçmek için link veren değerli aydın dostlarımıza kapak olsun"

bu "aydın" dostlar büyük ihtimalle sen ben gibi neye uğradığını şaşırmış, tepkisini kelimelere dökemeyen ama herkesi izlemesi için teşvik edenler oluyor :)

sezgihan dedi ki...

merhaba;
bu video beni çocukluk yıllarıma götürdü.en unutulmaz anılarımın ve şimdiki yaşamımın geçmişte ekilip biçilmiş eşsiz bahçesidir o zamanlar.
o yıllar da düğünler ve kına geceleri sokaklarda karşıdan karşıya gerilmiş kablolara dizilmiş ampüllerin aydınlattığı alanlarda yapılıyordu.pek güzel zamanlardı ve o zamanlar düğün salonları daha yeni yeni kullanılmaya başlanmıştı.bu video daki düğünün orkestranın ve perfonmasın dışında o zamanlar da pek popüler ve insanlar tarafından çok ilginç bulunan ve benim ve benim gibi tüm çocukların yapabilmek için epey çaba harcadığı bir şey daha vardı ki oda break dance tı.o zamanın gençleri yani bizim abilerimiz tarafından yapılmaya çalışılan ve elektro saz,dümbelek yer yer klarnet eşliğinde, alafranga bir parçayla yapılmaya çalışılan bu dansı da yine bizim yurt dışında yaşayan gurbetçilerimiz getirmişlerdir.ve şu zaman da yeni neslin "köyden indim şehire parodisinin vurdumduymaz mudavimleri" diye adlandırdıkları bu etkinlikler sayesinde bu ülkede pek çok gelişmeler oldu.gülüp dalga geçeninin şu zaman da çok olduğu bu sokak etkinliği o zamanların vazgeçilmezi baharın ve yazın geldiğini işaret eden yegane alamet-i eğlence idi.avrupa dan asya ya geçiş yapan gezginlerin ve hippilerin de bazen gelip gördüğü hatta katıldığı ve hep beraber eğlenildiği,çoluk çocuk konu komşu herkezin beraber olduğu o zamanlara ait bir güzellik..

Adsız dedi ki...

Akıl almaz bir performans olmuş. Keşke günümüzde de bir arada olsalar, Babylon gibi yerlerde yeniden konser verseler.