Perşembe, Ocak 11, 2007

müzik kutusu - eskilerden yeniler

bu yıl daha çok müzik bulucam, dinlicem ve gene bulucam. öncelikle eski sevgililerimin yeni yorumlarına bakalım:

air - yeni albümle geldiler, "pocket symphony" ve farklarıyla beni vurdular. bi önceki albüm "talkie walkie"e hiç benzemeyen bir şarkılar topluluğu ile karşı karşıyayız. bu albüm daha üzücü, bir karanlık basmış sanki ikilimize. esasında bu air'i daha çok beğendim desem belki de kendi ruh halimi açıklarım. "one hell of a party" tam benlik, tam alaycı.

faithless - "to all new arrivals" olmamış desem, dido nerden girdi o albüme desem yeridir. ama aynı zamanda bu başka olmuş, bildiğimiz politika yapmayı ve insanları gene de hoplatmayı seven faithless gitmiş, bana chill-out'u anımsatan ama arada kadın vokali ekleyen yeni bir form gelmiş. şarkılarda "ahanda şimdi geliyor, ben bu melodiyi tanıdım" dediğiniz anlar oluyor ama gelen bir devam melodi yok, takılıp kalıyorsunuz ve "faithless'ımı yemişler hatta sindirmişler" diyorsunuz. tüm albümü dinlemeden karar veremedim, acaip arada kaldım. ama faithless'ın bu haline alışamam gibime geliyor. beni dans ettirmeli, o kadar.

arcade fire - geliyorlar, sıkı durun. daha albüm "neon bible" çıkmadı ama tabiki birileri şarkıları yavaş yavaş internete atmaya başladı. "my body is a cage" "funeral"dan çıkmadığı çok belli olan ama gene de "ben bir arcade fire'ım" diye bağıran bir şarkı. büyük ihtimalle albümüm en son şarkısı olacaktır, o hissi bırakıyor kulaklarda. "black mirror" ise tam oturmadı kafamda daha, bir nedeni arcade fire albümlerinin baştan sona dinlenmesi gerekliliği olabilir. yani nasıl "my body is a cage" son şarkı olması gerekiyorsa "black mirror" ne olacak onu görmek lazım. tüm albümü ancak mart 5 gibi dinleyebiliecek olmakta üzmüş bulunuyor beni.

jarvis - kim olduğunu biliyorsunuz, hadi ama adı tanıdık gelmedi mi? o zaman desem common people, o zaman çok çabuk bilirsiniz. pulp'un sevgili sesi kendi albümü ile geri geldi. albüm adı da "jarvis". pulp'a benzettiğiniz anda hatırlayın ki gitaristte pulp'tan kalkmış gelmiş jarvis'e katılmış. "black magic" şarkısını beğendiğimi, “don’t let him waste your time”ın sözleri tam bir pulp şarkısı olduğunu bildirmek isterm. işin ilginç yanı “don’t let him waste your time” esasen nancy sinatra için yazılmış.

Hiç yorum yok: